tisdag 7 juli 2009

Seger i Norge!

Igår kom jag hem från fyra dagar i Norge. Var inbjuden som talare på pingstvännernas sommarkonferens i fylket (landskapet) Telemark. Sedan 60-talet har de samlats varje sommar för att lyssna på Guds Ord och ha gemenskap.
Predikade intensivt sex gånger under helgen. Det var jättekul, eller kjämpegöy, som man säger:)Jag upplevde verkligen hur Guds närvaro fyllde tältet och genombrottsmöten med Jesus skedde. Totalt blev 25 ungdomar frälsta. Jag njöt och var lycklig som ett barn när jag fick vara en del av att leda dem till Jesus. Tänk att de nu tillhör hans rike!! Wow... Under lördagkvällen bjöd jag in alla som ville bli döpta i eld och Ande: 19 ungdomar responderade, och snabbt föll Guds Ande och de började tala i tungor. Lycka!Har njutit, bett, läst böcker, grävt i Guds Ord, och fått många nya vänner. Bland alla andra fick jag lära känna Arvid Pettersen och Reidar Kolbrek.Arvid är en känd lovsångsledare i Norge som skriver underbar musik, och drar ner Guds närvaro på ett otroligt påtagligt sätt. Han har gett ut flera skivor, och jag sitter just nu och lyssnar på några av dem jag fick med mig hem. Leta upp honom på nätet och lyssna! Underbar Gudsnärvaro! Kommer förhoppningsvis ha mycket samarbete med honom i framtiden.

Reidar Kolbrek är en känd konstnär från Telemark, och jag fick be för honom en av kvällarna. Dagen efter gav han mig två böcker hav givit ut med sina konstverk. När jag visade Stephanie (som är väldigt konstintresserad) när jag kom hem igår var hon helt faschinerad: "Han är ju jätteduktig! Wow vad skickligt!" Kul! Njut av Reidars konst!När jag kom hem igår eftermiddag åkte jag direkt till Uppsala och hade ett sista äktenskapsamtal med min svägerska och hennes fästman. Viger dem på lördag. Kul!
Det blev så sent att hela familjen sov över i Uppsala, och nu har vi en ledig dag i samma stad. Skönt!

Ha de!

2 kommentarer:

  1. Wow!!! Vilka fantastiska nyheter!!! Kör på!

    Samuel

    SvaraRadera
  2. Herlig Daniel ;) Stå på videre for Jesus ! En forsatt velsignet sommer til deg og familien ;)

    SvaraRadera