måndag 20 juli 2009

United States of America

Ok, alla kanske inte har grepp på det ännu, men jag och hela familjen spenderar en månad i USA just nu. Första helgen är precis avklarad, och vi har börjat i ett rasande tempo.
Landade sent i fredags kväll - bara för att upptäcka att ingen väntade på oss på flygplatsen. Jag gick omkring och försökte känna igen människor i en halvtimme, men inga kända ansikten. Sedan gick jag omkring och försökte se ut massor som Daniel Elvelyck, utifall någon kom för att hämta oss som jag inte kände. Men inga napp där heller...

Efter 50 minuter dyker plötsligt boxaren Paul (nyexaminierad bibelskoleelev från USA) upp! Han har då gått omkring och letat efter oss i en halvtimme - och vi har hela tiden gått om varndra utan att mötas. Sensmoral: Stå still!

Under lördagen hann vi med att både åka och handla, inspektera huset (vi bor hos SOS-medarbetarna Peter och Martina, och de bor i vår lägenhet i Stockholm - egendomsgemenskap!), och gå på kvällsmöte i Allison Park Church - härligt!

Igår besökte vi sedan vår första församling; Sharpsburg Family Worship Center. Jag predikade tro så att det dånade och hade jättekul! I eftermötet valde en hal familj plus en annan kvinna att bli frälsta! UNDERBART! Sedan bad vi för sjuka, och direkt blir en man totalt helad från mångåriga smärtor i knän och nacke. Gud är god!Efter mötet bjöd pastor Ross hem oss till hans lilla familj - de väntar nu barn nummer 6(!) och de har precis firat tio år som gifta!
De bjöd på den största pizza jag någonsin sett! GIGANTISKT! Welcome to United States of America! När tio personer ätit sig mätta var halva pizzan kvar - jag skojar inte!
Efter pizzan var vi medbjudna till en picknick för alla pastorer i Allison Park Church och alla församlingsplanteringar i regionen. Där badade vi i poolen, åt massor mat, njöt av solen, spelade spel, fick massor nya vänner och jag lärde ett gäng att spela fotboll! I Sverige är jag verkligen ingen idrottskille, men här var jag bäst på plan! Äntligen:) Vi vann med 10-7!Spenderade resten av dagen på picknicken, åkte hem sent, la barnen, hyrde en film och somnade i soffan. En perfekt dag! Frälsning, skratt, äventyr och familjemys!

We'll keep in touch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar