fredag 24 juli 2009

En vanlig fredag

Klev upp tidigare än övrig familj idag för att få gott om tid till Bibelläsning och bön i lugn och ro. Det blev två kapitel i Johannes Evangelium med massor av eftertanke och lovprisning. Underbar start på en dag! Jag vill bli mer som Jesus...

Nu närmar sig helgen igen, och på söndag besöker vi en ny församling jag aldrig besökt tidigare: Crossway Church. Det ska bli mycket spännande! I morgon eftermiddag ska jag ta tid och fråga Gud om vad jag ska tala om på söndag.
På förmiddagen i morgon ska jag få ett rejält träningspass med en proffsboxare här i Pittsburgh. Han tyckte att jag behövde "loose some pounds" och erbjöd sig att fixa det. Ser fram emot morgondagen med skräckblandad förtjusning...:)

Idag har vi fyndat! Åkte tidigt med hela familjen några mil söder om Pittsburgh och köpte en begagnad barnvagn. Jag misstänker att Stephanie kommer att skriva mer om alla tusenlappar vi tjänat in, och vilket monster till affärskvinna hon är...hon är HEEELT otrolig! Släpp in henne i vilken butik som helst i Sverige eller utomlands så har hon lyckats pruta ner priset, få något på köpet, eller skaffat något gratis. Love her for that! Kika om hon skrivit något på hennes blogg!

Nu ska jag fortsätta förbereda skolstarten om en dryg månad. Fortfarande finns det möjliget att ansöka - tveka inte längre, join the Adventure!

Ta gärna en stund och be för vår festival i Bulgarien som pågår just nu! All böneassistans från Sverige eller världen är ovärdelig! Läs mer om festivalen på någon av mina rekommenderade bloggar till höger! Önskar jag kunde vara med dem på plats!

Blessings!

1 kommentar:

  1. Såklart att jag kan be för festivalen! Tror på att Gud gör stora saker där! :D

    Blessings!

    SvaraRadera