torsdag 16 juli 2009

Dop!

I SOS Church drömmer vi om att få döpa varje helg hela hösten!
Gud älskar såna drömmar, och redan innan vi har dragit igång så har vi redan snart döpt tio personer. Det är bara Guds favör!

Idag döpte jag min nya vän Stefan. Han klev in på ett restaurangmöte vi hade i början av juni, och kom sedan tillbaka söndagen därpå och gav sitt liv till Jesus.
Efter det har jag bjudit hem honom vid upprepade tillfällen, hälsat på hos honom, och träffat honom på fik. I två veckor har vi nu talat dop, och igår sa han: "Jag vill döpa mig, nu!"

Kul! Tidigt i morgon bitti åker jag till USA i en månad med familjen - att döpa Stefan var en go start på vad som ska hända i USA, och vad som ska hända i SOS Church i höst....

Här är lite bilder: Vi döpte precis nedanför vår lägenhet i Albysjön, precis under röd T-bana:) Många på väg ner mot Alby, eller på väg upp mot Stockholm fick sig en hittills ovanlig syn under bron!Vi började med att läsa missionsbefallningen ännu en gång.Rätt under T-banan!Lycklig! Nydöpt, begraven och uppstånden igen i Jesus!

Novali fick vara med om första dopet i Albysjön - hon älskade det:)

Fortsätt att döpa mina vänner! Led människor till frälsning och dop överallt! Jag har döpt i badkar, i hav, i kyrkor och i sjöar - gör detsamma! Gör dop till en vanlig syn i den svenska naturen!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar