fredag 31 juli 2009

Mina drömmars stad...

Efter två veckor i "the land of the free and brave" så kan man inte annat än att längta till världens vackraste huvudstad, alla vänner, och visionen som har fötts och som snart exploderar med full kraft när SOS Church proklameras.Jag ber och drömmer just nu! Kan inte göra annat - Stockholm och SOS Church bultar i hela min kropp!!

Jag drömmer om en församling mitt i Stockholm som ägnar sig mer åt grannen i lägenheten bredvid, än åt introvärta kyrkopolitiska diskussioner.

Jag drömmer om en församling mitt i Stockholm som kommer att se både Muhammed i Rinkeby och Fredrik von Adler på Stureplan som Guds juveler.Jag drömmer om en församling mitt i Stockholm som verkligen kan få vara Kristi kropp som den är tänkt att vara: En plats där Hans händer helar, där Hans armar räcker till, där Hans mun talar liv och där Hans fötter går ut!

Jag drömmer om en församling mitt i Stockholm som attraherar den inbitne ateisten, den förvirrade sökaren, och den avfälliga före detta kyrkobesökaren.

Jag drömmer om en församling mitt i Stockholm som politiker, ledarskribenter och kulturarbetare inte kan ignorera och tiga ihjäl.

Jag drömmer om en församling mitt i Stockholm som är fri, full med glädje, stark, full med liv och kreativitet.Jag drömmer om en församling mitt i Stockholm som älskar Jesus mer än något annat på denna jord...

Hjälp mig att be för mina drömmar! Be för SOS Church! Be för Stockholm och Sverige igen.
Och var du än är på jorden: Varmt välkommen att fira glädjehögtid med oss den 29:e augustiSOS Church föds och proklameras. Framtiden är ljus, glad, full av arbete och svett, men framför allt av Jesus!

1 kommentar:

  1. jag hoppas att jag får uppihålstillstånd och jag bor i stockholm

    SvaraRadera