onsdag 8 juli 2009

Bröllopsbestyr och ineffektivitet

Efter vår lediga dag igår var det full fart tidigt idag. Jag somnade två i natt (alldeles försent - mer undantag än regel!), och vaknade av min dotter 06.50 på morgonen. Efter att ha fått henne att somna om var det inte lönt att försöka göra detsamma. Istället klev jag ner i köket med Bibel, laptop, och fil. Dagens tystaste stund...

I två timmar fick jag vara någolunda effektiv i mailkorrespondans, planering och annat nätbestyr. Sen vaknade familjen!
Då vi inte har något färdigt kontor i SOS Church ännu (det är full fart i renoveringen av våra UNDERBARA lokaler på Kungsholmen!) så blir det hemmakontor. Med två småbarn och en del flyttkartonger är det svårt att dra sig undan och jobba. Men, men - det som förloras i effektivitet vinns i charm och familjemys! En dotter som klänger på ryggen under ett viktigt telefonsamtal; ett enkelt svar på ett mail som borde ta tre minuter skrivs under 30, då dottern spiller ett glas saft, sonen spyr, jag rullar runt på golvet och kittlar dottern, dottern måste kissa, sonen gråter - blöjbyte, osv... Jag älskar mina barn och familj! Men ibland blir man ineffektiv...Ok, så här stökigt har vi det inte hemma i vårt tillfälliga kontor/kök - men typ samma magkänsla..:)

Annars har dagens fokus varit helgens stundande bröllop. Min svägerska gifter sig, och jag viger, samtidigt som Stephanie och jag är värdpar. Puh!
Idag har jag jobbat med vigselordning, löften och mitt vigseltal. Med humor, värme, gudsnärvaro och glädje kommer det bli en unik och underbar vigsel.

Det som egentligen alltså bara borde tagit två timmar är allt jag fått gjort idag. Jag längtar efter ett färdigrenoverat kontor och en bibelskolestart!!! Men njuter samtidigt av en pionjärfas med extrajobb, flyttkartonger och målarfärg.

Vill du hjälpa till? Kom då i oömma kläder till Warfvinges väg, spotta i nävarna och var med och bygg!Glöm heller ej att anmäla dig till bibelskolestarten- snart drar vi igång!! Tjoohooo!

1 kommentar:

  1. Jag längtar till Stockholm SÅ mycket då jag läser din blogg! Räknar ner dagarna och det är 415 dagar kvar idag, känns som en halv evighet, haha...

    SvaraRadera