onsdag 29 juli 2009

Marathon!

42 195 m. Den 5 juni 2010 kommer jag tillsammans med 18 499 andra personer springa just den sträckan på Stockholms gator. Yes, jag ska äntligen göra det: Springa Stockholms Marathon!

Nu är det offentligt på min blogg. Nu blir det större press och målmedvetenhet från min sida. Perfekt!:)

Är du på?? Vår barnpastor i SOS Church, Andreas Jensen och jag har beslutat att köra ett gemensamt ryck och ta tag i löparskorna på allvar. Vi har båda haft som mål att springa Marathon någon gång i livet, jag har alltid sagt att jag ska springa innan jag är 30...så nu är det dags. Hänkar du?

Stockholm Marathon rankas som världens bästa marathonlopp i The Ultimate Guide to International Marathons. Stockholm är nummer ett! Före både Berlin, London och New York. Der'u!

Så sätt på dig löparskorna, häng med i träningen - nu drar vi! 42 195 m.....

4 kommentarer:

  1. jag och stephi tänkte va med...på ett hörn nånstans sittandes på ett fik och heja på er!

    SvaraRadera
  2. På fredag blir det minst en mil runt Märsta!

    SvaraRadera
  3. Björn Jemander29 juli 2009 kl. 17:35

    på lördag blir det sommarens första löp-träning... vad behöver man ha med sej i bagaget för att klara en mara, förutom en rejäl portion motivation???

    SvaraRadera
  4. Kika på marathon.se Där har en kille ett 26-veckors träningsprogram för att klara en mara. Det är ju mer än 26 veckor kvar, men fram tills dess (typ december) så bör man ju alternera mellan 5-10km pass. Jag har hittat en 8km runda i närheten av där vi bor. Perfekt!

    Är du på bror??

    SvaraRadera