onsdag 11 maj 2011

Hårda fakta...

Mitt i missionspraktiken kan jag inte undgå att tänka på att det bara är två och en halv vecka kvar till Stockholm Marathon. Det innebär ungefär en och en halv vecka kvar att träna...

Vi är 7 löpare från SOS Church i år. Kul! Känns som jag varit med och satt en trend...vi får se hur länge den håller i sig:)
Det här är vad de ska förvänta sig:

- under loppet kommer kroppstemperaturen att stiga med 2-5 grader.

- alla löpare kommer att svettas ungefär en liter i timmen.

- de kommer att förbränna cirka 2700-3000 kalorier.

- blodvolymen minskar med cirka 4,7%

- genomsnittslöparen tappar ungefär 2,5 kilo vikt under ett lopp.

- de kommer temporärt att bli ungefär 2 cm kortare!

- och dina fötter kommer att se ut så här:


Lycka till grabbar!:)

- Posted using BlogPress from my iPad

6 kommentarer:

  1. Bra taktik! Skräm dina motståndare!!!

    SvaraRadera
  2. Hahaha... Precis! ALLT sitter i huvudet;)

    SvaraRadera
  3. Hur kan kroppstemperaturen öka så mycket? Då måste man väl ha låg temp från början annars skulle man ju typ dö känns det som... :P

    SvaraRadera
  4. a vet inte om det sitter i huvudet ser ut som det sitter i fötterna.

    SvaraRadera
  5. aj :S det måste göra ont!
    Kolla in min blogg om du vill!

    SvaraRadera
  6. ajajaj.. varför utsätter man dig för sånt? det har jag då aldrig förstått!!

    SvaraRadera