onsdag 18 maj 2011

Omskakat Stockholm!

För en liten stund sedan klev den amerikanska delen av vårt team ombord på sin amerikaflight efter tio omtumlande dagar i Sverige och Stockholm. Tillsammans med eleverna från vår Bibelskola har de vänt upp och ner på stora delar av staden!

Totalt tog 70 Stockholmare ett frälsningsbeslut under de sju dagar vi aktivt var ute på stan och evangeliserade! Wow, jag kan själv aldrig sluta fascineras över den helige Andes ledning i evangelisation: 70 människor som när de vaknade upp en solig morgon med vardagsbestyr inte hade en aning om att de innan dagen var slut skulle ha bjudit in Jesus att förlåta dem och ge dem ett nytt liv!
Våra elever har verkligen sträckt sig själva till nya nivåer! De allra flesta av dem har aldrig någonsin predikat om Jesus förut; nu stod de allra flesta på ett torg, en tunnelbana eller i en park och målade Jesus och proklamerade Evangelium för mängder av nyfikna människor!

Förutom frälsning har massor av människor även blivit andedöpta mitt på gatan(!), många har blivit botade, och två har redan hunnit döpa sig i vatten! En av dem direkt efter en outreach mitt i stan, efter att han blivit både frälst och döpt i Anden!
Några elever har även stött på lättare förföljelse...med andra ord har vi i stort sett hela Apostlagärningarnas register!
Jag är stolt som en tupp över alla elever och hur passionerat, frimodigt och omåttligt de tagit budskapet om Jesus till världens vackraste stad! Ni är bäst!

Är du ledsen att du missade detta äventyr så har jag två förslag till dig:
1. Kom till Stockholm och Stortorget i Gamla Stan nu på lördag den 21:a. Då har vi som församling del av den stora Jesusmanifestationen hand om evangelisationen på Stortorget! Det kommer att bli sprudlande, passionerat och FETT! Kom dit mellan 11.30-14.00!
2. Ansök till höstens klass i Bibelskolan/Ledarskolan! Jag har hört ryktas om att nästa år blir det fetaste äventyret hittills...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar