tisdag 31 maj 2011

Hopp och förtvivlan...och hopp igen!

Var på plats vid Stockholms stadion med Sveriges mest vältränade(?) 20 000 individer i lördags morgon. Hade fyllt mig med kolhydrater som motsvarade många tusen kalorier dagen innan; sovit gott, var utvilad och mer vältränad än någonsin tidigare i mitt liv:)
Innan starten tog jag dock mitt förnuft till fånga och besökte läkartältet då jag haft en förkylning i fem dagar...

Snopen och lite tom gick jag ifrån det tältet tio minuter senare med ett läkarintyg i handen som sa att jag inte fick springa 42 km... Hade träffat en läkare tidigare i veckan som var positiv att låta mig springa, men denna idrottsläkare "förbjöd mig" (uttryckte sig så, även om han inte hade makt att faktiskt stoppa mig att springa...), speciellt när han hörde att jag var trebarnsfar.

Tråkigt, tråkigt...var lite nedstämd halva den dagen, men med hjälp av en älskvärd fru och en ande som vittnar i hjärtat så var jag snart back in business:)
Fortsätter att träna i formen jag är just nu. Tror att jag kan få en fantastisk träningssommar och letar nu dagligen om det inte finns något passande Marathon i Europa till hösten...:)

För övrigt så är det examen på Bibelskolan på torsdag, och jag predikar hemma i SOS Church nu på söndag. Livet leker och jag är lycklig!
Om två veckor flyger hela familjen till USA och börjar en högintensiv sommar med många möten VARJE vecka både i Amerika och Europa fram till mitten av augusti.
KUL!

PS: Grattis Andreas, Anders, Philip och Coffe som alla sprang hela vägen in i mål på bra tider i lördags! Way to go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar