fredag 3 juni 2011

Åttonde året - check!

Igår var det fest och allvar i SOS Church när vi utexaminerade och sände iväg den ÅTTONDE kullen med bibelskolelever! Under handpåläggning och bön verkade Guds Ande starkt, och med lyckliga tårar och mycket skratt njöt vi sedan tillsammans av ännu ett fullbordat år.


Våra fina elever! (nästan alla...)

Jag är så stolt över våra elever! Två av dem visade upp sina betyg igår och sa med tårar rinnande nedför kinderna att det var första gången de fullgjort någonting och blivit helt godkända på en utbildning - livet innan Jesus bestod mest i flyktiga relationer och lätta droger... Wow, vilken känsla att få se en sån människa fullständigt upprättad - inte bara i anden, utan hela livet har ställts iordning...


Ledarskolan är lyckliga för sina diplom!

En annan elev berättade att hon inte missat en enda dag på Bibelskolan under hela året! Hennes betyg vittnar om det...:)
Hon sa att det berodde på att jag med allvar uppmanat alla redan första dagen att inte missa en enda lektion eller dag. Imponerad av sådan karaktär!


Rektorn hissas...

Nu blickar jag vidare till höstens skolstart! Den 26e augusti sätter vi igång igen, och redan innan maj var slut hade vi rekordmånga ansökningar! Ser ut att bli en spännande höst... Du kommer väl?! Ansök online här!

I skrivandets stund jobbar jag med söndagens predikan. Predikar hemma i SOS innan jag börjar en intensivt resande sommar redan nästa vecka i Schweiz...
Missa därför inte detta möte på söndag! Ska predika ett budskap jag arbetat med de tre senaste månaderna och som jag kallar: Too late!

Ha det bäst!

1 kommentar:

  1. Jag är hemma i byn och kommer inte hem förrän på tisdagkväll men vill sååå gärna höra predikan, kan du inte lägga upp den på bloggen!? :)

    SvaraRadera