måndag 20 juni 2011

Bye, bye Majo! C u soon!

En hjälte åker i veckan ut på nya äventyr. Avståndet kommer att vara längre, men familjebanden minst lika starka; Kazadi Ma-jo Bulundwe - We will miss u like crazy!!Första gången jag träffade Majo var när jag talade på ett nyårsläger i de Schweiziska alperna 06/07, Power Camp. Jag och Stephanie åkte ner; bad med ett 40-tal ungdomar till frälsning, många blev andedöpta, mäktiga mirakler inträffade, och en ung man blev befriad från onda andar.
Majo var redan frälst. Hon var (mycket) ung, nyfiken, pigg och intelligent. Hon var modigare än de flesta, och vågade komma fram och prata med, och ställa frågor till, "predikanten" från nord:)

Då visste jag inte att hon under mina möten och undervisningspass suttit ilsken och irriterad då hon lyssnat till mig utmana att gå ut med de goda nyheterna, vittna för vänner, be för sjuka offentligt osv. Hon sa till sina vänner: "Vem tror han att han är, den där predikanten?! Tror han att han är en bättre kristen än oss?"
Nu skrattar jag och Majo åt dessa minnen - föga visste hon då, vad hon vet nu, att irritationen och den obekväma känslan berodde på att hon hörde om sin egen kallelse, och att hon innerst inne längtade dit....

Två år senare talade jag återigen i Schweiz. Nu dök Majo upp igen! Denna gång som min tolk... Nu predikade hon alltså tillsammans med mig:)Ja, skrattat har vi gjort mycket, Majo och jag. Ja, alla som umgås med Majo skrattar mycket!:)
Hon dök nämligen tillslut upp i Sverige. För snart två år sedan kom hon från Schweiz till Sverige för att studera ett år hos oss på Bibelskolan. Hon stannade två år då hon även precis tog examen från Ledarskolan.

Kallad och sänd från Gud till SOS! Ja, tydligare än med Majo kan det knappast bli... Hon kom in mitt i församlingsplanteringen för två år sedan, men sakkunskap, nyfikenhet, hunger, läraktighet och världens största tjänarhjärta! Hon har nu i två års tid inte bara visat utsökta studieresultat, utan även varit i klippa och pelare i församlingen där hon tagit ansvar, tjänat, investerat, vunnit människor, kommit först på morgonen, lämnat sist på kvällen (många, många gånger...) och i allt varit glad, positiv och full av tro!

Majo, jag vet att du har fått smak på ditt äventyrsliv med den Helige Ande! Jag vet att ditt hjärta nu blöder för att nå onådda folk. Jag vet att du tackat många gånger för allt du fått dessa två år hos oss, men nu vill jag säga:

TACK Majo! Tack för allt du gett, sått, investerat och hjälpt till med! Tack för alla dina skratt och dina fina attityder! Tack för dina frågor, din beslutsamhet och din noggrannhet. Jag, The Elvelyx, och HELA SOS älskar dig MASSOR!
Majo, vi kommer sakna dig nu när avståndet blir större...men vi är lyckligt medvetna om att du kommer springa med Gud, för de onådda folken, och alltid, alltid, alltid vara familj i hjärtat med oss... Nu ska du fortsätta att predika. Gör oss stolta! Och jag hoppas att många unga tjejer och killar kommer lyssna irriterat på dig och viska till sina vänner: "Vem tror hon att hon är?!" ;)

Majo, nous sommes fiers de vous! Préservez vos douces cœur, l'amour de Jésus avec passion, et d'atteindre le dernier groupe ethnique avec l'Evangile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar