torsdag 16 juni 2011

På plats i USA!

Läsare och vänner!

Sitter just nu en tidig torsdagseftermiddag i ett soligt Pittsburgh med en frappe i handen (ett försök att lära mig dricka kaffe månne?) och andas ut...

Ja, pustar ut är ordet. Mina närmsta vänner vet mycket väl att jag håller vilodagen mycket högt och kompromisslöst, men de senaste tre veckorna har skjutit på i ett oerhört högt tempo, och jag har gjort det ytterst ovanliga att jobba på två lediga dagar i rad... Inte alls bra, men såg ingen annan lösning.



Nåväl, är nu inne på min andra av två lediga dagar i rad sedan vi landade i USA, och jag och familjen har använt tiden att acklimatisera oss och fylla frysen med nödvändig mat, samt vila ikapp oss.
Imorgon börjar jag jobba stenhårt igen, med ett fett leende på läpparna!

Ska predika inte mindre än tio gånger i sju olika församlingar här i USA de närmsta fyra-fem veckorna. Superkul!
Vi trivs super här, jag och familjen! Visst, jag kommer att jobba som en tok, men självklart hinna träffa många vänner och hitta på mycket bus också:)

Nej, nu ska jag lyfta upp min bok igen, läser Tolkien, slurpa i mig det sista av min frappe och vänta ut Stephanie från loppis-shoppingen.

To be continued....


- Posted using BlogPress from my iPad

Location:McKnight Rd,Pittsburgh,USA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar