torsdag 23 juli 2009

Frälsning, filmtips och full rulle.

Sovmorgon idag.... Jag och Stephanie kom på att vi inte plockat ut någon ledig dag på en vecka. Ajajaj...så det fick bli idag! Vi sitter fortfarande och pratar om vad vi ska göra: 1. North Park - leka, bada, träna. 2. Ross Park Mall - shoppa! 3. Red box - hyra en dvd eller 4. Road trip - utan karta

Igårkväll predikade jag på det första av tre utåtriktade ungdomsmöten jag ska ha tre veckor i rad i Allison Park Church ungdomsarbete. Även i USA märks det att det är sommar - kanske bara runt 70 ungdomar. Men fyra modiga och hungriga tonåringar valde att ge sina liv till Jesus! Wow! Vi stod tillsammans längst fram i slutet av mötet, höll varandras händer, och bad en frälsningsbön. Jag är så lycklig! Nu ser jag fram emot nästa onsdag...

Efter mötet tog jag en burgare med Chris Griffin och Jeff Leake. Underbara människor och vänner man bara älskar att vara nära! Vi gav varandra massor av bra bok- och filmtips. Jag har nu lovat under ed att titta på alla Rockyfilmerna, vilket jag inte gjort ännu i mitt korta liv. Jeff höll på att sätta i halsen när han förstod att jag ej sett dem...(han har italienskt blod i ådrorna..)

Nu kröp precis min lilla vackra Novali upp i mitt knä - nu vill hon umgås med pappa. Blogginlägget får alltså inte bli längre än så här:)Ha det bäst!

1 kommentar:

  1. Danielo! Då kan vi titta tillsammans för jag har heller inte sett dom...inget kaffe och ingen rocky och ändå känner vi att vi levt livet haha!
    Saknar er!
    -Jenny

    SvaraRadera