torsdag 19 november 2009

Idag kom DHL på besök...

...och levererade min vinst: Ett par nya PACE!
Döm av min förvåning när det visar sig att de skickat mig ett par PACE P-0008 Limited Edition!! Det är jeans värda 3 000 SEK!
Låt mig berätta varför....

- Handplockad, obesprutad ekologisk bomull från Zimbabwe. Allt detta gör att bomullens fibrer håller mycket bättre!
- De är handvävda på smala (29 inch) japanska vävstolar.
- Självklart selvage!
Selvage!

- Denimen har sedan lagrats på mörka lager i Japan för att åldras fint i två år.
- De har bara gjorts i 128 exemplar. Mina är numrerade som nummer 41.
- Förstärkta bakfickor med dålda nitar.
- Unikt designade knappar.
- Handgjorda nitar.
- Patch i äkta Skandinaviskt renskinn!
Hur många kommer genom att se på mina jeans kunna avgöra denna fina kvalité? I min vänkrets...?? Max två personer! På stan...?? Kanske mindre än en halv procent....:) Men det struntar jag blankt i!

Nu kommer jag bära dessa jeans MYCKET och LÄNGE, och sedan visa er fina slitningar som träder fram. Då kommer ni ALLA att förstå:)

PACE är schyssta: Som bonus skickade de även med en fin tee och ett par läckra kalsonger!
Och härmed har de fått gratisreklam på en fantastisk blogg:)
Nu ska jag studera mina jeans igen så snart barnen somnat! Vi hörs!

3 kommentarer:

  1. Hm, du skrev mycket och länge, betyder det att ska du ha de där på dig nästan varje dag i 18 månader nu utan att tvätta de så att de ska bli sådär perfekta? :)

    SvaraRadera
  2. Daniel! Räkna med att få en ordentlig inspektion på jeansens selvage nästa gång vi ses... Säker på att det inte är en låtsas-selvage alá Crocker? :)

    SvaraRadera
  3. Du är rolig Daniel... Väldigt rolig! Jag älskar din entusiasm, även om det gäller jeans :)

    SvaraRadera