söndag 1 november 2009

Mer än nog!

Har senaste veckan sett uppenbarelse träffa 19 elever på MCM Ministry School. Underbart att undervisa tills det blir så knäpptyst att man hör knappnålen falla. Underbart att undervisa tills hakor bokstavligen faller ner, elever sitter och gapar och glömmer att anteckna. Guds Ande är på plats!

Har senaste veckan ätit en hummer för första gången i mitt liv! Gott!Igår tog en blivande Thailandsmissionär med mig på en boxningsgala med proffsboxning. Såg tre knockouts under kvällen!

Har senaste veckan haft otroligt underbara samtal med mängder av Gudsmän, Gudskvinnor och ickekristna i Pittsburgh! Jag har fått själavårda, råda, blivit själavårdad, tala tro och uppmuntra!

Idag bad jag med fem människor till frälsning. För första gången i deras liv bad de Jesus förlåta dem deras synder! Tre till kom tillbaka till Jesus efter en sväng i synd. Tårar föll ner för allas ansikten. Liv förvandlades. Mirakler!

Det är UNDERBART att få tjäna Gud! Han ger så mycket EXTRA!
Allt jag önskar är att min familj var med mig...saknar dem! Om du som läser befinner dig i Sverige: Krama min familj från mig! Ring dem och var kärleksfull en stund. Min fru är världens tappraste som tar han om våra barn de två veckor jag är borta.... Älskar henne!


PS: Sitter i kyrkans gästhus och söker hitta en dos med svensk kultur. Hittade TV4 Play och senaste avsnittet av Parlamentet. Robert Gustavsson: "Om Jan Guillou lägger huvudet på sne, då får vi vintertid!" Skrattade så jag fick ont i magen...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar