torsdag 12 november 2009

Jag vann!

Kom hem från USA och hade en lediga dag igår. Stephanie frågade mig: "Älskling, hur gick det med dina jeans? Vann du?"Ja...jag var med i en Photo Contest hos de svenska jeanstillverkarna Pace (någon har kanske sett en snygg t-shirt jag haft på mig någon gång?)
Tävlingen gick ut på att fota sina snyggast slitna jeans! Snyggast par vinner ett par nya.
Jag plockade då fram mina gamla Pace 000 Limited Edition ur garderoben. De tillverkades bara i 102 exemplar (jag har nr 2 av 102!); handplockad ekologisk bomull från Tanzania, handvävda på gamla amerikanska vävstolar från 50-talet, numera på plats i Japan. Efter tillverkningen har de lagrats i en grotta i Japan för att få till en genuin känsla och trovärdig kvalité. Nördvarning?? Indeed!!

Dessa jeans hade jag på mig 18 månader i sträck, UTAN ATT TVÄTTA DEM! Jag bar dem VARJE dag förutom 4-5 dagar under 18 månader... Varför?? För att slita in dem förstås!
Tvättade dem sedan, och de blev SJUKT snygga!
Pacepersonalen höll med, och jag vann!!!
Senare i eftermiddag ska jag iväg och prova ut ett par vinstbrallor! Ett par nya rådenim att slita in kanske??:)
Kul!

Kolla in deras hemsida och mina bilder: www.pacejeans.com

5 kommentarer:

  1. Låter äckligt att gå runt i samma byxor i 18mån UTAN att tvätta.... Urk hur luktade dom ??? / L

    SvaraRadera
  2. Haha GRATTIS! Vad häftigt! :) Ett par nya jeans gratis är ju inte helt fel! Hoppas du hade det super i USA! Kram IsaDora

    SvaraRadera
  3. Hahaha!! Du är galen Daniel! ...men på ett ganska kul sätt!

    SvaraRadera
  4. L: Ja, det kan tyckas äckligt för icke invigna:) Men jag är väldigt renlig av mig....:)

    OM dina byxor börjar lukta efter ett par månader: Vädra dem i en dag!
    Om de kan stå själva, eller kryper iväg: Lägg dem i en plastpåse om in i frysen i ett dygn. Det dödar de flesta bakterier.

    Detta är ett av mina udda intressen. Inte lika intensivt som för ett par år sedan, eller hos många andra jag känner från jeansvärlden - de är extrema!

    SvaraRadera
  5. Men oj.. samma byxor i princip varje dag i 18 månader utan att tvätta..! Jag är chockad! Det tycker jag är extremt, så undrar vad de många andra som du känner gör då, haha... =)

    SvaraRadera