måndag 30 november 2009

Jag älskar den helige Ande!

Hyderabad...smaka bara på namnet till denna vackra stad!
Jag landade för några få timmar sedan, och har hunnit hitta min första pålitliga internetkontakt, äta regionens stolthet Byriani (MUMS!) och sitter nu trött och lycklig på mitt rum.

Är fascinerad av den helige Ande! Han har viskat så mycket, stort som smått mina få dagar i Indien hittills. Om vilken väg att gå på gatan; om vem att prata med på restaurangen; om SOS Church; om framtid för mig och familj....jag förundras och njuter!
Kanske var det just därför jag behövde komma till Indien just nu, för att ställa in rätt frekvens till 100 % igen...?? Skönt och nödvändigt är det!

SOS ska göra mycket i Indien! Det pulserar i varje vägg, står skrivet i alla människors ansikte, skapar fruktan hos alla demoner och välbehag från himlen! Ju mer jag ber och mediterar på det så ser jag hela denna region av världen, inte lik någon annan plats på jorden, förändrad och transformerad av Jesu blod och den helige Andes kraft!
Vem vill komma hit som missionär?? Tusentals onådda folkgrupper skriker efter dig!!

Vem vågar offra lite? Vem är villig att ställa sig vid helvetets rand och mota tillbaka miljontals hinduer från en säker undergång? Vem?
Jag ber för dig!

Nu väntar 1,5 dygn här innan resan drar vidare. I morgon är det första december. Helt befriad från alla julkänslor kommer jag sitta på ett café imorgon; jobba på söndagens spännande predikan, prata med unga indier och lyssna till Andens röst!

Njut av Anden du fått som en gåva!

(Nedan följer lite bilder jag omöjligt fick upp med gårdagens supersega uppkoppling!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar