måndag 16 november 2009

Dop, dop, dop...

Igår i SOS Church hade vi dop: En av våra bibelskolelever hade guidat fram en kvinna till beslutet att låta döpa sig. Underbart! Det är så friskt att se våra elever mogna och växa så fort att de är igång och döper redan efter 2,5 månader på skolan! För ja; vår elev tog hand om dopet! Det är inte något som bara pastorerna ska göra i vår församling....no way!
Själv ÄLSKAR jag dop! Fick döpa i sjöar flera gånger när jag var tonåring. En gång mitt i natten! Först då fattade min vän att han behövde döpa sig, och han sa: NU!! Vättern var kall den natten:)

Under året då jag gick bibelskola döpte jag en tjej i vårt badkar! Vi bjöd in massor med elever och hade dopfest i vår lägenhet. Superstark Gudsnärvaro!

Nu är jag ivrig att få se fler dop i Stockholm, där jag själv får döpa! Jag har hittills fått leda en av mina lärjungar till dop i Mälarens vatten, men det ska bli många fler!

Få en passion för dop! Njut av att döpa! Se förvandlade liv genom dop! Kompromissa aldrig med dopet! Döp massor!

By the way: En buddistisk kvinna blev frälst igår! Under frälsningsbönen slet hon av sig sina fettischer! Gud ger frihet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar