måndag 13 maj 2013

Lewis 2 år!

För två år sedan hade vi missionspraktik i Stockholm. Då var eleverna från vår systerskola i Pittsburgh hos oss i Stockholm för att hjälpa oss evangelisera gator och torg. Runt 70 människor blev frälsta under några dagars arbete, och Jesus blev känd från Stureplan till Hovsjö!

Jag ska minnas dessa dagar ännu mer genom ett helt annat mirakel som skedde mitt i missionspraktiken.
Just när vi satt i Hovsjö, Södertälje, tittade Stephanie på mig med den där blicken som säger kom-hit-nu-det-gäller-något-väldigt-viktigt. När hon viskandes säger att "jag tror det är dags", får jag smidigt lämna över teamledarrollen till mina medarbetare, sätta mig i bilen och bege mig norrut till Flemingsberg.

Där föddes han! Han som hette Dylan i en dag, innan namnet som varit bestämt sedan flera månader inte ville fastna på honom och fick lämna plats för hans riktiga namn; Lewis Kenzo Elvelyck!
Idag bli vårt charmtroll två år. Idag vaknade han lite förvirrad och omtumlad av att hans två syskon och föräldrar stormar in sjungandes med ballonger, choklad, tårta, presenter och levande ljus! Oj vad glad han blev för mentosrullen, tågboken, plastlastbilen och russinpaketen!

Lewis; Älskar dig till månen och tillbaks! Vill ge dig hela världen och lite till! 
Finns ingen som kan irritera mig som du när allt går snett (lol); finns ingen som får mitt hjärta att smälta fortare än du när leendet tittar fram mitt i oredan; finns ingen som så ovillkorligt och kärleksfullt kastar sig om min hals varje gång vi ses efter några timmars separation; finns ingen som lär pappa tålamod och uthållighet bättre än du; jag vet ingen som snabbare ber om förlåtelse och ursäkt när det blivit fel; finns ingen charmigare, smartare, mysigare, finare, busigare, eller mer älskad 2-åring i hela världen (i mina ögon!)
OJ VAD JAG ÄLSKAR DIG!

Hurra! Hurra! Hurra! Hurra! Idag är det din dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar