torsdag 16 maj 2013

Låt mig presentera Jordan Kolarik!

Sent i tisdags kväll flög Jordan Kolarik in till San Francisco för att bo med oss i CA i åtta veckor.
Jordan är i sluttampen på sin Bachelor på Central Bible College i Missouri. Han behöver göra en sista praktik, och frågade mig redan i Dar es Salaam förra året om han fick göra sin praktik hos mig.

Jag mötte Jordan när han var en vild tonåring i Pittsburgh för MÅNGA år sedan. Han var en del av ungdomsarbetet i Allison Park Church; oc
h genom åren har jag predikat där 30+ gånger, och sett honom växa varje gång!
Han är idag en mogen, Jesuspassionerad, smart och talangfull (han vann en nationell tävling som frontman i bästa "Youth Band" för tre år sedan!) ung Gudsman!
Han kommer nu vara med mig i åtta veckor; göra det jag gör; bo hos oss; och förhoppningsvis lära sig MASSOR om att vara i tjänst! Min utmaning är att han ska vara mer passionerad, en vild stridsman, och ha ett hjärta för de onådda när han flyger hem i July.

Välkommen till CA, SOS, The House och The Elvelyx Jordan! Nu kör vi! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar