tisdag 14 maj 2013

Vikten av nya erfarenheter

Igår kväll bad fick jag leda över 1 500 människor i bön. Helt otroligt! Varje måndag samlas den skaran i The House Modesto för att be. Veckans höjdpunkt, big time!
Våra föreståndare som brukar leda bönen har varit på resande fot i två veckor, och de bad mig ta bönemötet denna vecka. Ett stort förtroende och en ny erfarenhet.
Det blev väldigt bra, stark Gudsnärvaro, och vi bad för onådda folk, och Tanga, Tanzania.
Livet ska vara fullt av nya erfarenheter, nya utmaningar, och tider när vi sträcker oss längre än vad vi någonsin gjort hittills. Om vi inte gör det kommer vi sluta växa och utvecklas. Jag vill att mitt liv ska vara som bäst, roligast och starkast precis innan jag dör. Då har jag ständigt lärt mig nya saker, sträckt mig längre, och varit hungrig i livet. Du dör jag lycklig och mätt!
Jag har saker jag sträcker mig efter just nu. Nya steg i tro och utmaningar jag skräms av, men som triggar mig!

Har du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar