torsdag 9 maj 2013

Vad vore livet utan Skype? (eller Facetime för den delen)

Kom hem sent igår efter en intensiv match i stora Stockton (ca 350 000 invånare) en timme från Modesto. Det lokala laget heter Thunder, har Skandinaviens egen Tor som maskot, en arena som tar 10 001 personer, och spelar i tredje bästa ligan i USA efter NHL och "Farmarligan".



Mycket kul! Fick be för två sjuka personer som kände omedelbar förändring och förbättring i kroppen!
Tyvärr så förlorade "vårt" lag med ett uddamål i sudden.... De leder fortfarande med 2-1 i matchserien, och om de vinner två matcher till är de i nationell final för Kelly Cup! (Allt detta lärde jag mig igår, bredvid en passionerad supporter.)

Det blev en stark, dubbel, espresso kvart i fem i morse, och sedan styrelsemöte via Skype med SOS i 4,5h. 
Skype är en av de saker jag gärna skryter om här borta. Det är ju åtminstone delvis ett svenskt ursprung. Andra saker jag gärna talar om är Spotify, skiftnyckeln, säkerhetständstickan, H&M, och syrets upptäckt. Tänk vad lilla Sverige ändå har bidragit med!
Om 40 minuter är det dags för nästa Skypemöte med Sverige. Denna gång med SvD som vill intervjua mig om min bakgrund, förändring i livet, och vad jag gör nu. Allt detta efter att reportern funnit och läst min blogg! Kul!
Skulle vilja hinna med en FaceTime med ungdomspastorn i SOS Church innan det. Är du tillgänglig Jonatan?:)

Korta tankar. Snabba tangenter. Flitiga fingrar. Och ett leende i ansiktet.

Jag har världens bästa jobb. En lycklig fru. Fina barn. En relation med Gud. Och ett vrålåk till hoj. Vad mer kan en man begära?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar