torsdag 25 april 2013

Musiktips!

Jag hade en relativt sen delirious?-upptäckt år 2000. Då hade de redan hunnit släppa sitt tredje regelrätta album och skulle snart spela i Globen. Jag köpte då "Glo" några månader innan Globenspelningen och blev tvärsåld direkt. Under flera år lyssnade jag knappt på något annat, utan jag skaffade alla album, samlingar, VHS-kassetter osv som jag kunde hitta...

Jag har gråtit, skrattat, lovsjungit, dansat och sjungit med till i stort sett alla deras låtar.

Lyssna bara till det här:

Thank you for the chance to live againI will run always for youClouds had gathered all around my headBut these hands they lifted me
And I'll tell of this love that saved me
Thank you for the chance to live againI will run always for you
Walking closer, you are all I haveIn this world, only youAnd I'll tell of this love that saved me
And I'll wait for this light to break
I'll come to you, yes, I'll run to youAnd I'll wait for this light to breakI'll run to you, yes, I'll come to youI'll be one with you

NU har delirious? frontman Martin Smith precis släppt sitt första soloalbum - och känslan, atmosfären, passionen, enkelheten är där igen! 

Jag är ingen lättrörd person, men i tisdags morgon när jag bad och hörde Martin sjunga ut igen: "And my heart burns for you..." så var jag vid Jesu fötter, sjungandes med Martin, med tårar strömmandes ned för mina kinder; my heart burns for you....

Ok, dagens heta tips - God's great Dance Floor med Martin Smith. Get it!! 

Edited later: Såg precis att min gode gamle vän Jens skrivit om precis samma sak nyligen. Och som vanligt skrivit det bättre än mig;) Nåväl, visa män tänker samma sak. Läs Jens blogg!

1 kommentar:

  1. Yes! Våra blogg-ämnen är synkade! Hunnit lyssna igenom hela "skivan" en gång nu. Förutom Back to the Start: Safe in your arms; Catch every teardrop; Spirit break out. Kommer säkert ändras efter genomlyssning två, men dessa fastnade. Och Jesus' blood, förstås. Saknar dock Obsession.

    SvaraRadera