torsdag 7 februari 2013

Nu bygger vi missionärsutbildning på västkusten!

Sitter med knäet fullt av "Course Descriptions" och skriver så fingrarna glöder. Jag håller på att bygga den fyraåriga missionärsutbildningen (Bachelor of Theological Studies - Evangelism and Missions) och en tvåårig "Internship" (praktiskt träning i tjänst; bön; evangelisation; DNA; mentorskap, mm...)

Aldrig gjort något sånt här förr, så utmaningen är stor. Huvudet är fullt av idéer, och hjärtat fullt av tro! Jag tror på allvar att detta kan bli en av de bästa missionärsutbildningarna i hela världen! Kombinationen av solid akademisk kunskap och vår vilda tro för onådda folk-mission är svårslagen:)

Vad är viktigt att lära eleverna:
1. Ett stakt inre liv
2. Själavinnande
3. Vikten av att nå onådda folk
4. Tro!
5. Vision, mål, uthållighet...
6. ??
7. ??
8. Akademisk kunskap!

Just nu är vi mitt i läsårets andra av tre terminer. I slutet av mars börjar termin tre, och det är då jag på allvar får kliva in och bygga och driva vår nya missionärsutbildning. Ser fram emot det, men är glad att jag fortfarande har 1,5 månad på mig att förbereda:)

Hoppas på sikt att vi kan ta emot elever inte bara från hela Amerika, utan även från Europa...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar