måndag 1 mars 2010

Äventyr, genombrott och mirakler i Norge!


Jag är tillbaka från Norska urskogen med ett STORT leende på läpparna! Tjockt med snö, inget internet, och cirka 100 norska tonåringar samlade för Vinterläger - vilket drag det blev!Jag predikade från torsdag till söndag; körde en kristens ABC, då jag började i torsdags med ett frälsningsbudskap, hela fredagen handlade om andedop, och lördag-söndag om att "Gå ut!".
Resultatet: Cirka 20 frälsta och runt 50 andedöpta! En FET och MAXAD långhelg med andra ord!

Härligast var nog ändå ett speciellt möte:
En 17 årig tjej (som för övrigt redan bestämt sig för att gå SOS Missionsbibelskola!) tog med sig en ickekristen kompis. Kompisen hade svåra problem med sitt vänstra ben; ständiga stukningar, svullnader och smärta. 17 åringen kom i lördags och bad mig be för hennes kompis. Det visade sig dock att kompisen inte var intresserad: Jag fick inte be!

Senare, under kvällsmötet, när vi bad för en massa ungdomar kom 17 åringen igen och sa att nu fick jag be. Vi gick ut, och där utanför kyrkan stod kompisen. Jag presenterade mig, skrattade och skojade en minut, och förklarade sedan att Jesus kan bota ALLT och ALLA. Jag fick be.

Kanske en timme senare, när nästan alla lämnat kyrkan, kommer en skrattande 17åring och en gråtande vän inspringande till mig. Hon gråter och säger att smärtan är borta, och hur de sett hur svullnaden gått ner. Jag skrattar och jublar.
Sedan tar jag vännens händer och förklarar i tre minuter hur långt mycket viktigare det nu är att få sitt hjärta helat och renat av Jesus. Hon fortsätter att gråta och säger: Ja! Jag vill bli frälst!

Där och då leder jag henne i hennes första bön till Jesus. Benet är botat, och hjärtat är försonat med Gud!

Jag har världens bästa jobb. Världens snyggaste fru. Världens goaste barn. Och världens bästa arbetsgivare - Gud själv!
Norge är härligt, men det är skönt att vara hemma hos familjen igen efter nästan en hel månad på resande fot...:)

PS: Jag har fått flera vittnesbörd redan på Facebook hur många har blivit helade när de har fortsatt att be för sjuka efter att jag dog till flygplatsen. Jag är lycklig - de har fattat att DE kan be!

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt, Gud är mäktig!

    SvaraRadera
  2. Underbart Daniel! Vilken våg du är inne i!

    SvaraRadera
  3. Din resande tjänst som Jesus och SOS ambassadör exploderar och tar av aggresivt nu! Vi står bakom dig hela ledarteamet och församlingen i Stockholm!

    SvaraRadera