fredag 19 mars 2010

Småland!

Finns det någon plats på jorden lika ljuvlig som småland?
Astrid Lindgren, Willhelm Moberg, Ingvar Kamprad, Åsa-Nisse, Stefan Edberg, Carolina Kluft, Dag Hammarskjöld, Pär Lagerkvist, Agnetha Fältskog, Carl von Linné, Thomas Ravelli....behöver jag fortsätta?:)Efter att jag undervisat bibelskolan idag så åker jag söderut med familjen för att landa i just småland. I morgon besöker jag en församling i Rörvik, vars ungdomspastor gick bibelskolan förra året. Så kul att se honom i tjänst direkt! Go Albin!!

Jag kommer att ha två pass med ledarundervisning, ett kvällsmöte och sedan söndag förmiddagsmöte. Ska bli superkul!
Hoppas även jag hinner med ett långpass på grusvägarna och tid med mina syskon och föräldrar.
Ha det bäst!

PS: Igår överraskade Stephanie mig med en ny PACE-skjorta! Hon har ringt och dealat med huvudkontoret, och köpt den innan den släppts till butik. Det innebär att jag har deras nya skjorta idag, först i Sverige!:)

3 kommentarer:

  1. Johannes Amritzer19 mars 2010 kl. 11:56

    Gott med Småland älskade vän! Småland är ljuvligt speciellt på våren - vi får hoppas på snödroppar och tussilago ;) By the way Tomas Ravelli är faktiskt österrikare precis som jag... Tomas Ravelli är en glad smålänning från från Kärnten i södra Österrike...

    Johannes Amritzer

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra! Hälsa hemma från mig! Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Daniel! Det har blivit 2 pass på 5 km var under min ledighet i Malmö. Börjar komma igång nu. På måndag blir det några km längre....Ska vi satsa på en halvmara 11 september? Går fortfarande att anmäla sig en bra tid framöver... www.stockholmhalvmarathon.se

    SvaraRadera