söndag 28 mars 2010

Luther, Östervåla och Torebring

Veckan som snart ligger bakom har varit härlig!
Tre dagar har jag spenderat i Gävle, i en härligt växande församling som pulserar av liv och tro; Korskyrkan. Där har jag undervisat i Kyrkohistoria, och intensivt och passionerat berättat om den livfulla, viktiga och otroligt spännande historia vi har som kristna. Nästa vecka har jag de återstående två dagarna för att tillslut landa i det 21:a århundradet...

Igår tog jag med mig 16 elever, eller f.d. elever från vår bibelskola och for upp till Östervåla i norduppland. Där predikade jag på ungdomsmötet Kors-fest och hade FET-kul!
Nio ungdomar kliver fram och säger att de vill bli frälsta - kan man bli lyckligare?! Tack goa Jesus!!!

Jag var hemma vid två inatt, och ställde då om klockan till tre... Men det hindrade mig inte i morse, utan jag klev upp och åkte med en blomma till Södermalmskyrkan som invigde sina nya lokaler idag. SUPERFINT!
Pastorsparet Torebring är underbara människor som andas själavinnande i allt de gör! Jag är säker på att de kommer att se en kraftig tillväxt som församling...
Södermalmskyrkan har funnits oerhört länge, men känns fortfarande lika stark och fräsch! De är riktiga förebilder för oss i SOS Church!

Nu bubblar det i hjärtat på mig, för om bara två timmar drar vår egen Gudstjänst igång i våra vackra lokaler i Stadshagen. JAG ÄLSKAR MIN FÖRSAMLING! Tänk att man får privilegiet att vara med i detta spännande bygge! Tänk att människor kommer att bli frälsta idag!
Välkommen 16.00!

1 kommentar:

  1. Va roligt att du var i Söder.kyrkan :)) tråkigt att jag missade dig. Men Ha det bäst och ta hand om er! MVH Mia

    SvaraRadera