torsdag 29 oktober 2009

Rektorn har mycket att lära!

När jag kom till mitt första år som bibelskolelev så tyckte jag att jag hade bra koll. Jag hade då varit en kristen i fem år och läst MYCKET Bibel, böcker och älskade att be. Jag trodde att det skulle bli "ett bra år" för mig, där mitt kristna liv skulle bli mer strukturerat och starkt. Jag fick rätt - men det var bara en LITEN del av vad som hände....

Efter bara några veckor på Bibelskolan insåg jag en sak: JAG KAN JU INGENTING!
Jag som trodde jag hade koll, hade i själva verket en otroligt begränsad kunskapsnivå.
Jag vet inte hur du skulle reagerat när du kom till den insikten, men JAG NJÖT!

Jag började njuta som en kung av att lära mig mer om Bibelns värld, om Gud, teologi, om Jesus varje dag! Jag satt på yttersta stolskanten med öppen mun och sög in ny kunskap! Nya dörrar öppnades upp där jag fick kika in i enorma "salar" med ny kunskap, och snudda vid bråddjup av uppenbarelse. Jag njöt!

Efter bibelskoleåret insåg jag att jag visste mindre när jag slutade än när jag började. Jag var hungrig på mer!

Idag ÄLSKAR jag att sitta och lyssna på duktiga Bibellärare med mer kunskap än mig. Jag vill lära mig!

Jag NJUTER av att öppna Bibeln varje morgon och läsa texten på nytt. Jag har bara "sett" en bråkdel ännu!

Jag TRIVS som fisken i vattnet när jag får undervisa andra - jag lär mig lika mycket själv!

Mitt HJÄRTA klappar hårt under varje festival vi har - Jesus lär oss MER!

Idag är jag rektor på vår bibelskola och pastor i SOS Church med utbildning som huvudansvar. Trots mitt ämbete, eller kanske på grund av, vill jag vara församlingens och organisationens mest läraktiga medlem! Jag vill vara barnsligt lycklig varje dag, för att det finns mer att lära!
Jag vill inte bli tillrättalagd med en massa färdigpaketerade svar på alla frågor, utan titta frågeställaren i ögonen och fråga: Vad tror du?? Jag vill lära mig genom att undervisa!

Jesus hjälp mig att vara som min dotter! Hjälp mig att alltid vara hungrig efter mer!!
Njut av idag! Lär dig något nytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar