torsdag 1 oktober 2009

Överflöd och avslöjanden!

Aaaa! Vet inte vad som händer, men jag och Stephanie har blivit så grandiost välsignade de senaste veckorna! Otroligt välbehövligt, och efter några korta trosfyllda böner till Gud, så har pengar och annan typ av välsignelse rullat in i våra liv... Tack Jesus!!!

Har haft några underbara dagar med ledarskolan denna vecka. Dels så har vi samtalat om deras missionspraktik: De ska, helt på egen hand, planera och genomföra en SOS Festival i Nepal i april!! De är så exalterade!! Johannes Amritzer kommer att flyga in under festivalveckan för att predika; allt annat sköter våra elva ledarskolelever. Vill du med till Nepal på teamresa i april? Anmäl dig då snart via vår hemsida...
Vackra Nepal...

Övrig tid har vi använt för att läsa boken A Tale of Three Kings tillsammans. Läst en kapitel i taget och sedan samtalat runt texten. Det har blivit nödvändiga, intressanta, djupa, roliga, ödmjukande och lärorika samtal. Jag NJUTER!

I onsdags avslöjade vi även för Bibelskolan vart de far på missionspraktik; håll i er nu: I maj åker vi till TANZANIA tillsammans!!! Tjooohoooo! Jag längtar redan nu!! Vi ska ha en onådda folk festival i Same-regionen i nordöstra Tanzania. Följ med!! Anmäl dig snart på vår hemsida...
Serengeti i Tanzania...

I morgon har jag och familjen ledig dag. Ska bli så skönt.... Ska försöka hinna med lite hemsnickeri och renovering...
Lördagen viger jag åt förberedelser till söndagens möte och predikan. Ser fram emot mötet med enorm förväntan!! Efter att ha predikat i hela Skandinavien den senaste månaden kommer jag njuta av att få predika hemma...
Hoppas vi ses!!!

1 kommentar:

  1. WOW!!! Nepal och Tanzania... vilka grejer!!!

    Du är grym Daniel!!! körhårt på söndag!

    Samuel

    SvaraRadera