lördag 10 oktober 2009

Marathon V - Problem och lösningar.

Var precis inne på Stockholm Marathons offeciella hemsida. I måndags var det 9 224 löpare anmälda, av de 18 500 de accepterar. Har du lätt att se siffror så inser du att det är, så när som på en anmälan, precis halvfullt!
Det jobbiga: Jag har inte anmält mig än!! Aaaahh!

Förhoppningsvis så kommer möjligheten i slutet av denna månad, och då bör det finns platser kvar...

Har dock haft lite problem i mina förberedelser. För tre veckor sedan började jag känna av smärta i mitt högra knä efter en milsrunda. Smärtan satt i i några dagar, och jag tog ett uppehåll i träningen på en vecka. För två veckor sedan då jag sprang igen så kom smärtan tillbaks, mer intensivt denna gång; och den har hållit i längre... Jag har nu inte sprungit på TVÅ(!) veckor! Kommer att pröva en 7 km-runda i småland om en stund....

Några dagar efter min runda för två veckor sedan gick jag till LöplabbetKungsgatan. Vilken service och vilka proffs! Efter en halvtimmes utredning och tester så plockade de fram två par skor, av vilka jag blev förälskad i det ena paret. Idag ska jag alltså inviga mina nya japanska Saucony ProGrid Omni 8!
De är sjukt sköna, håller cirka 200 löpmil, och väger bara 334 g. En lycka att trä dem på fötterna!
Mina nya Saucony!

Hoppas min vila och nya, bättre balanserade skor, kan vara en lösning på smärtan. Rapporter kommer!

1 kommentar: