tisdag 6 oktober 2009

Ledarskolan - en himmelsk succé!

Jag slutar inte fascineras varje gång jag får spendera tid med våra Ledarskolelever... En idé jag och Johannes Amritzer talades vid om för två år sedan; och då i första stadiet handlade om en månads intensivutbildning under sommaren; fick sedan mogna fram och verkligen födas i Anden! Resultatet blev ett tydligt tilltal både Johannes och jag upplevde runt jul förra året, och då gick det undan!

En utbildning föddes i slutet på augusti; nervöst, spänt, men förväntansfullt!

Som sagt: Resultatet fascinerar, förbluffar och förundrar varje dag! Den helige Andes närvaro är så påtaglig och konkret! Gemenskapen och undervisningen når nya djup, nya höjder och nya dimensioner varje dag! JAG NJUTER SOM EN KUNG!

I skrivandets stund har vi elva underbara elever på SOS Ledarskola. När vi slår oss ner runt ett stort bord och högläser ur en bok, samtalar runt den, ställer frågor och kommenterar leds vi in på helt otroligt viktiga och intressanta samtal. Anden leder.Eller när Johannes tagit med sig eleverna till ett café, och över en kopp kaffe talat ledarskap, bett, eller bara samtalat över givna ämnen då är Anden där.
Själv har jag aldrig tidigare varit så lycklig över en skola, och känt ett sånt tryck från Anden...

Vi tar med eleverna på Outreach, studiebesök och tränar med dem. Vi är mentorer, vänner, lärare och ledare till dem. Jag känner en sån djup kärlek och respekt för våra elever. Vi vill tvätta deras fötter varje dag!! WE LOVE YOU!
Jag vet att SOS Ledarskola har kapacitet och möjlighet att bli hur stor som helst! Jag känner inte till någon annan utbildning som motsvarar eller liknar vår - i det lägger jag inget som helst skryt eller jämförande - jag vet bara inget annat som är likt.
Men bara för att skolan har kapacitet att bli omtalad, efterfrågad och stor så kommer den troligtvis inte bli det. Nej....

Idag finns en perfekt balans och närhet till eleverna. Vi vill inte ha en större klass! Vi vill kunna bygga med samma närhet och gemenskap år efter år, och se elever utexamineras varje sommar; elever som inte bara fått ett härligt år med kunskap, utan elever som fått vara nära, lära av exempel, coachas, ställa alla frågor, leva ut ledarskap på ett kreativt sätt, och mogna till unga starka ledare i Guds rike!
Därför har vi bestämt oss för att begränsa storleken på klassen till nästa år. Tolv, kanske max femton elever kommer att accepteras.

Först till kvarn får inte mala! Utan den som Anden kallar, den som är ambitiös, den som bär på ett ledarkall, och den som vill tränas i en kreativ miljö.

Än är inte alla deadline satta, och all struktur klar. Men troligtvis kommer sista ansökningsdatum infalla någon gång runt början/mitten av juni, och därefter, beroende på hur många som sökt, en ansökningsprocess ta vid.

Känner du en längtan och driv att vara med nästa år? Hör av dig med frågor, eller ansök redan nu via www.sosmissionsbibelskola.com Klicka på Ledarskolans flik...

PS: Bibelskolan kommer aldrig få en limit - don't worry! Vi har kapacitet att ta emot hundratals elever - ser fram emot att lära känna dig där till att börja med...kanske redan nästa år!

3 kommentarer:

  1. Och fatta vad vi njuter att gå där.. Vilka hjältar och förebilder vi får umgås med varje vecka... Tänk att jag får lära av dom bästa :) ~Lycklig.

    SvaraRadera
  2. Den är helt sjukt bra!!
    Bara på en månad har man fått så otroligt mycket!
    Ska bli spännande och se var detta slutar...eller rättare sagt, se vad som börjar! :)

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag längtar till bibelskolan och ledarskolan! Vi ses i höst, Daniel! ;)

    SvaraRadera