torsdag 15 oktober 2009

Bibel och jeans...

Idag trillade poletten ner... Idag såg jag på många av eleverna hur UPPENBARELSEN om Blodsförbundet drabbade dem! Det var underbart.... Guds Ord sätter människor fria! Undervisning om vad Bibeln lär och säger är det viktigaste en människa kan lyssna på.
Årtusenden av visdom ligger nervävt i väntan på att en modern människa ska börja leva efter dess principer och bli VÄLSIGNAD!

Mänsklig visdom kan vara fantastisk och upplyftande. Tänk bara på alla antikens giganter: Aristoteles, Platon, Archimedes (Ja, han höll på med mer saker än bara matte!) och alla andra - det är spännande att studera.
Mänsklig visdom kan få dig att grubbla mer. Bibeln sätter fri!

Skillnaden är dock milsvidd mellan Aristoteles och Bibeln, då visdomen i den senare inte är baserad på en människas strävan efter att förstå Gud; utan Guds Ord för att nå människan! Det gör Bibeln inte bara fantastisk och upplyftande, utan LIVSFÖRVANDLANDE, LIVSVIKTIG och totalt REVOLUTIONERANDE för varje människa på jorden.
Läs och se skillnaden!

I morgon fortsätter jag med dag tre om Blodsförbundet. Jag njuter minst lika mycket som alla elever...:)

Sedan flyger jag till Kristiansand igen för att i Betania tala på tre möten i helgen. Ser verkligen fram emot det! Har många UNDERBARA vänner i den Norska staden; Kennet, Hans-Martin, Ari, Terje, Aslak, Morten och alla andra. Ska bli kjämpe göy att komma dit!

Nu ska jag rusa från kontoret till t-banan. Har blivit inbjuden till en After Work hos mina favoritdesigners av jeans: Det svenska jeansmärket PACE. Jeans och PACE är värda ett helt eget blogginlägg inom en snar framtid (ja, jeansnörderiet sitter djupt i mig...) men jag vill hinna rekommendera alla att klämma lite på ett par PACE-jeans nästa gång du ska köpa byxor, och jämför kvalitén, strukturen och designen med till exempel ett par Lewis.... Sverige KAN jeans!!
Ska bli kul att hänga en stund med gänget på PACE....de kan behöva möta en pastor ikväll;)
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar