fredag 21 augusti 2009

SOS MBS!

På onsdag smäller det... Då är det nypremiär för SOS Missionsbibelskola! Wow! Jag har hektiska dagar just nu med alla förberedelser + kyrkbygge + jetlag:) Men jag älskar det!I år kommer elever från Sverige, Norge, Finland, USA, Tyskland, Schweiz, Iran och Sydamerika! FETKUL! Det kommer att bli vårt bästa år hittills i vår sjuåriga historia, och fortfarande lika råpionjärt, Jesusfokuserat, missionspassionerat, disciplinerat och inbäddat i bön och fasta! Vi bygger på ett mandat och tilltal från himlen, och är lyckliga över att få se förvandlingen i elevers liv varje år. Jag längtar till på onsdag!!!

Att få starta upp skolan i Stockholms City är så fräscht! Stockholm är definitivt en av världens vackraste städer (talar av erfarenhet - har rest massor!) och i stort behov av Jesus! Att därför få ta med sig våra elever på Bibelskolan och Ledarskolan för att varje vecka tala Jesus på gator och i lägenheter, i förorter och mitt i City, ska bli enormt spännande!Jag drömmer om att få se ALLA våra elever i år själva döpa nyfrälsta grannar och vänner i badkar, bassänger, sjöar och i SOS Church. Gud älskar att svara på såna drömmar...

Ledarskolan ska också bli fetkul att få dra igång. Att få sitta ner med ett gäng hungriga, seriösa och starka unga människor och samtala med dem i ALLA typer av frågor, ta med dem på studiebesök, vara mentor, be och fasta med dem, se dem växa i kunskap, ansvar och ödmjukhet - det ger mig energi att leva!! Längtar...

Ja, kanske du ångrar att du inte sökte i år... Sista antagningsdagen var den 19:e...men rektorn kan ge dig nåd om du skyndar!!:) Men bara någon dag till....hurry!

Gud är så god! Jag känner mig starkare, mer inspirerad och lyckligare än någonsin tidigare i livet!
Nu ska jag, efter bibelskoleplanering, budgetstrukturer, sen lunch och bloggande, återvända till bygget på SOS Church! Kyrkan måste ju vara fin när eleverna kommer på onsdag, och på invigningen på lördag..tjoooohoooo!

1 kommentar:

  1. "Ja, kanske du ångrar att du inte sökte i år..."
    Nja, ångrar mig är fel ord. Men om vi säger så här: jag har fått tvinga mig själv att i n t e söka, haha. ;) Har börjat plugga igen den här veckan och det känns bra. Fast jag kan inte påstå att jag längtade, men till nästa höst längtar jag. J a g längtar till s k o l a n. De orden trodde jag aldrig att jag skulle säga...

    bless u! :)

    SvaraRadera