fredag 7 augusti 2009

Bortskämda unge!

Nej, jag hänvisar inte till mina barn i rubriken, utan till mig själv... Jag har sagt i många år att jag kanske inte är världens lyckligaste man; men jag är åtminstone i topp fem! Det är så sant...och all den lyckan bottnar i, och stavas: J E S U S !

Därför är jag en bortskämd unge! För vad definierar ett bortskämt barn? Jo, föräldrarna har gett ALLT till barnet, han eller hon får mer än vad de förtjänar, och kan alltid ropa på pappa om hjälp behövs. Det definierar min situation....
I mig själv förtjänar jag inte mycket, men HAN har gett mig ALLT! Trots att jag svajar ibland, och kan te mig osäker, eller rent av göra dumma grejer, så ger han mig än ny chans. Jag älskar Jesus!

Har nu varit i USA i tre veckor. Resultatet hittills? 28 frälsta människor, flera helanden, och massor av nya vänner!
För att jag predikar bra? För att jag minann förtjänat det efter all skit vi fått ta? För att vi är så otroligt duktiga? Nej, inte alls.... För att HAN bara är GOD!

Jag var så nära gråten i onsdags när nio ungdomar kommer fram för att bli frälsta! Det är så fint. Jag har inte gjort något för att förtjäna att vara här och ha det så bra - det är bara Han... Tack JESUS!

1 kommentar:

  1. Jag är också bortskämd! Så himla bortskämd! :D
    Har du tid över så kolla i bloggen nu, har skrivit om mission, Mission SOS och lite så.. :D

    God bless! :D

    SvaraRadera