måndag 10 augusti 2009

Marathon II - lite funderingar.

Nu är vi tre. Tre stycken som utmanar oss själva, kanske lite överambitiöst, att springa Stockholm Marathon den 5 juni 2010.
1. Daniel Elvelyck Sthlm 2. Andreas Jensen Sthlm (barnpastor SOS Church)
3. Björn Jemander Jönköping (min storebror!)
4. ???? 5. ????
Ska du med på utmaningen??

Sedan jag kom till USA för snart en månad sedan(!) har jag sprungit en 8km-runda i stort sett varannan dag. De senaste veckorna har tiden stabiliserats till 44 min. Det blir 5,5min/km, och håller jag det tempot springer jag ett marathon på 3 h och 51 min.

Rundan jag springer är enormt kuperad (Pennsylvania!) och det har varit mellan 28-35 grader varmt varje dag. Trots det så tror jag inte att jag kommer att springa mycket snabbare i STHLM i juni. Tvärtom är min målsättning i första hand att över huvud taget komma i mål!

I första hand handlar det om att förbättra min syreupptagningsförmåga (få upp flåset/konditionen!) och träna benmusklerna så att de orkar hålla igång i fyra-fem timmar. Sedan även att gå ner fem kilo kanske... Allt detta är superbra för disciplinen och den mentala styrkan. Bra när man ska bygga storstadsförsamling i STHLM!:)

Senare kommer självklart frågorna om rätt kläder, rätt mat, rätt utrustning, sponsorer mm... Men...det tar vi vid ett senare tillfälle:)

Nu ska jag fortsätta baka tårta till Stephanies födelsedag i morgon. Sedan bara njuta av att vara ledig idag. I morgon börjar jättesatsningen City Reach här i Pittsburgh. Ska bli jättespännande att få tillfälle att be med folk till frälsning igen...

Ha en fortsatt go dag!

1 kommentar:

  1. Aldrig någonsin i hela världen att jag skulle springa sthlm maraton...

    SvaraRadera