torsdag 13 augusti 2009

God's Adventurer!

Varför kallar du din blogg God's Adventurer Daniel?
Någon frågade mig det häromdagen....jag ska förklara!

Alla människor tycker om Äventyr, men på olika nivåer. För någon är det värsta äventyret bara att sätta sig på en ny plats i matsalen en dag. Att bryta sitt mönster. Det killar i magen och ger gåshud...wow! Andra kräver lite mer för samma känsla. Kanske Sky Diving, Down Hill med en BMX, eller 230 km/h på tyska Autobahns... Summan är att vi gillar äventyr. Vi läser om äventyr. Tittar på äventyrsfilmer. Faschineras över försvunna skatter, vildsinta stammar i djungeln, och går gärna på cirkus!

Jag tror därför att vi alla är skapta för äventyr! Gud har en massa äventyr för oss alla. Någon sa dock en gång, att Jesus aldrig kallade oss "till äventyr" utan till att "följa Honom"! PRECIS!
Läs Evangelierna, böckerna som handlar om Jesus! Läs om hans vardag; hur han var på väg någonstans - och plötsligt möter han tio spetälska och PANG! så är de botade. Läs hur han stillar stormen, går på vatten och kastar ut onda andar. Läs hur han mättar 5 000 män en dag, för att nästa dag bota hundratals sjuka i Syrien...
Föreställ dig sen att du är en av dem som följer Honom....wow! Vi kallades till att följa Jesus, och fick ett äventyrsliv på köpet!

Idag lever jag 100 % för Jesus! På alla sätt och vis. Jag älskar Honom, följer Honom, och vill komma ännu närmre varje dag. Och han kallar mig ut på Äventyr!
Ännu har jag inte gått på vatten - men jag har bokstavligt talat försökt många gånger! Däremot ser jag människor botade från sjukdomar varje månad. Jag ser människor förvandlade av Jesus kärlek och nåd då de blir frälsta i stort sett varje vecka! Jag får vara med och kasta ut onda andar, och leva ett övernaturligt liv i tro.

Jag lever ett liv som Guds Äventyrare! Jag lever i Apostlagärningarnas 29e kapitel...

Och du; oavsett vilken nivå av äventyr som tillfredställer dig: Du är kallad att följa Jesus! Spän fast säkerhetsbältet och häng på! Äventyren väntar på dig!

Vill du veta mer om hur du kan börja leva det livet? Vill du har världens bästa undervisning, praktisk hjälp och exempel att följa? Ansök till SOS Missionsbibelskola! Än finns det tid att ansöka... Join the Army of God's Adventurers!

1 kommentar: