tisdag 4 augusti 2009

Baseball!

Igår åkte jag med tre grabbar för att se ett av Amerikas sämsta lag spela baseball. Ja, Pittsburgh vann både Superbowl och Stanley Cup i år = De har både ett sjukt bra Amerikanskt Fotbollslag och hockeylag. Men i baseball.... Nja...

Som tur var mötte Pittsburgh Pirates ett ännu sämre lag: D.C. Nationals. Alla trodde att det skulle gå ganska bra. Det hjälpte dock inte - The Pirates fick stryk i alla fall...

Nåväl; vem som vann och inte spelar mindre roll. Det är mer hela grejen! Så otroligt amerikanskt: Allt ifrån handen på hjärtat när alla klämmer i under nationalsången, till hur barnsligt gärna alla vill fånga en korv som en stor maskot skjuter ut från ett rör(? Ja, vet inte hur jag ska förklara det annorlunda...); från känslan av att för en gång skull få en STOR läsk när man beställer en Regular, till att vildt dansande försöka fånga jumbotronens uppmärksamhet. Jag njöt av att studera, skratta och delta...

Nationalsången...

Det är härligt att se hur alla ärar sitt land!

Arenan tar ca 40 000 människor, och ligger mitt i Down Town Pittsburgh.

Första kastet!

I söndags bad jag med tre tjejer till frälsning på ett boxinggym. Underbart. Ikväll har jag bibelstudie för "Young Adults" (Unga vuxna) i Allison Park Church. Mitt uppdrag: I 25 minuter undervisa utifrån Rom 13:8-14. Önskar jag fått 2,5 h...
Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar