onsdag 12 augusti 2009

City Reach dag II

Igår började alltså City Reach här i Pittsburgh. Allison Park Church (församlingen vi driver bibelskola tillsammans med i Pittsburgh!) och alla deras församlingsplanteringar och nätverksförsamlingar satsar en vecka på ungdomskonferens kombinerat med utåtriktade möten i alla olika församlingar samtidigt vaje kväll. Superkul och fräscht!

Igårkväll predikade jag i Bridgeway Church i en förort som heter Ambridge. Det spöregnade ganska länge innan mötet, och det höll nog mycket folk hemma. Kyrkan kanske ändå var halvfull efter en konsert med David Santistevan då jag började predika. Det var jättekul - jag la på min skandinaviska charm, drev med oss europeer, med amerikaner och med mig själv.
Guds närvaro och smörjelse från himlen fyllde lokalen! Sex personer responderade på frälsningsinbjudan och kom fram! Underbart! Detta är livet!

Ikväll ska jag till en församling som heter Ridgewood Church i förorten West View. Har aldrig varit där - ska bli jättekul!
Sitter med förberedelserna just nu. Ber. Läser Bibeln. Ska dock ta en paus på 1,5 h nu och springa min runda.

Be för City Reach! Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar