måndag 3 augusti 2009

Längtar efter musik!

Oj vad jag längtar! Det spränger i hela kroppen! Jag är så sjukt nyfiken och förväntansfull! Och nu är det bara 27 dagar kvar. YES!!

Ja, den 30:e augusti är det Ä N T L I G E N releasekonsert för SOS Festivalskiva! JAAAAA!!
Jag var med när allt började så smått; ja till och med innan dess... På min första festival i Nordindien för nio år sedan bestod det kreativa upplägget av en indisk lovsångskör, och ett i hotellkorridorer inövat drama (This Blood) som idagens kvalitetskontroll skulle sågats vid fotknölarna...:)

Sen började det! På min andra festival, Bulgarien 2002, var det med en för kristna Sverige relativt välkänd, men för mig till största delen helt okänd, tjej som hette Julia. Jag pratade ganska mycket med henne på grund av att jag lärt känna hennes syster på en Nyårskonferans i STHLM några månader tidigare, och för att Julia och jag kom med i samma team på resan.

Det visade sig snart att denna Julia, precis som hennes syster, hade (har!) en fantastisk röst, och att hon rest runt och uppträtt tillsammans med sin familj hela hennes liv.
I förberedelserna inför resan, i fasta, bön och tårar för folket vi skulle till skrev Julia en låt som hette It's Time to Walk on Water. Där började något fantastiskt!

Julia hette då Hagenfors och var 20 år, idag heter hon Willkander, kreativt ansvarig i SOS sedan många år, en av pastorerna i SOS Church, och hon och hennes Samuel är några av mina och Stephanies allra bästa vänner.

Sedan dess har Julia och Linnea, inför varje festival de åkt på, i fasta och bön, "fått" sånger från himlen som ska tala just till det folket. Det har blivit predikande, basunerande och underbara låtar; snabba och långsamma, som talat tro, hopp, Jesus, mirakler, kärlek och frälsning!

Nu, som sagt ÄNTLIGEN, är många av låtarna inspelade, proffsigt producerade och arrangerade, och i stort sett färdiga på en rykande färsk CD! Som vi har längtat efter denna dag!

Jag överdriver inte när jag säger att denna CD kommer att skapa lika mycket tro, förlösa lika mycket Gudsnärvaro, och förklara frälsning och mirakler lika bra i en bil på svenska vägar, i en norsk lägenhet, eller på ett utåtrktat festivalmöte i USA, som sångerna gjort på festivaler i massor av länder runt om på jorden! Jag längtar efter att själv sjunga med, gråta, skratta och be i min bil! Jag längtar efter att få höra rapporter om hur människor blivit frälsta, botade, andedöpta och berörda överallt där den spelas.

Så kom! Kom på releaskonsert på Nalen i Stockholm den 30:e augusti! Ta med kristna och ickekristna vänner. Guds närvaro kommer, jag kommer, vi ses väl?

Julia och Linnea och hela SOS kreativa avdelning: Ni är världsbäst! Jag tror på er och hejar på! Och jag längtar efter alla 100-tals låtar som ska skrivas med lika mycket kärlek, passion och tro i framtiden. Kör hårt!

3 kommentarer:

  1. Jag kommer säkert vilja vara med på allt sånt där kul som ni gör sen! Längtar! :D
    Men blir tyvärr lite dyrt att åka på konserten nu. Resa, hotell, mat, dygnskort osv. Men vi ses nästa höst.. ;p

    SvaraRadera
  2. Minus hotell - jag kan hitta någon du kan sova hos!:) Annars ses vi nästa höst... Hör av dig om du vill hälsa på Erica!

    SvaraRadera
  3. Julia Willkander4 augusti 2009 kl. 10:38

    Daniel, TACK, jag blir helt rörd, vad fint du har skrivit! Idag blev skivan helt klar och skickas på mastring. Nästa v. går den på tryck. Jag lever min dröm och är väldens lyckligaste. Gud är så underbar och god. Samuel och jag saknar familjen Elvelyck extremt mkt nu, kom hem snart!
    / Julia

    SvaraRadera