måndag 16 mars 2009

Tak lyfte och tron sköt i höjden!

Igår var jag för första gången med min församling innen i city! För tredje söndagen i rad träffades SOS Church på den etiopiska restaurangen Ethiostar - vilket drag!! Jag har varit utomlands och rest så mycket, så jag missat de två föregående fantastiska söndagarna - men nu fick jag äntligen vara med!

Micke hade fixat värsta fikat, så vi åt som kungar nästan utan någon kostnad alls för församlingen. Gud välsignar i stort och smått.
Mats på gitarr och egenskrivna låtar - vilken talang! Hade ingen aning om hans oanade resurser. Påminde starkt om Shawn McDonald.
Julia och kreativa teamet röjde loss och tog med oss till afrika med etiopiska rytmer - guld! Och när Wondayehu (vår etiopiska missionär som nu är i Sverige för ett års studier på bibelskolan) hoppar upp på scenen och tar över micker då LYFTER taket på haket! Jag lovar!
Eli och Elin drog sedan ner Guds närvaro över mötet med härlig lovsång! Vilka UNDERBARA medarbetare vi har i SOS! Världens bästa la familia!

Jag ÄLSKAR min församling! Frihet, folklighet, glädje, prestigelöshet och öppenhet för Anden! Är så sjukt lycklig att man får vara med!

Jag predikade sedan om Benaja och hur du hanterar situationen om du kommer ner i brunnen och möter ett lejon när det snöar - riktigt bra:)

Men det bästa med kvällen måste ändå ha varit MIRAKELOFFRET! Vi gjorde vår första insamling någonsin i SOS Church, den församling som fortfarande är i byggarfasen, embryot i mammas mage. Det var ungefär 70 vuxna människor på mötet, och vi samlar in 108 500 SEK! Wow! Pionjärglädje! Rå tro! Apostlagärningarna - inte bara i mirakel, under och tecken; utan även ekonomi!

Gud håller sin hand över SOS Church! Framtiden är ljus! Stockholm ska få se en ny församling resa sig, och MÅNGA människor ska bli frälsta!

Ha världens bästa dag!

PS: En av mina allra bästa vänner, Walter Zuniga, basledare på SOS Balkan har precis börjat blogga! Kika här! Eller via länken till höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar