lördag 28 mars 2009

Sammarbete med Anden och persisk buffé!

Sitter på mitt hemmakontor och njuter!
Håller på att förbereda mig för kvällens ungdomsmöte i Heby, norra Uppland. Ett nytt budskap formas och jag fylls själv av glädje och tro när jag läser Guds Ord och låter alla tankar formuleras. Härligt sammarbete med den helige Ande!

I morgon ska pastor Emma predika i SOS Church! Oj vad jag ser fram emot mötet! Vi kommer att samlas klockan 16.00 på den persiska restaurangen Hatam, Kammakargatan 9 i STHLM. Vi börjar med att avnjuta persisk buffé (endast 50 SEK!) och församlingsgemenskap, för att sedan lovsjunga Gud, lyssna på en av Sveriges bästa predikanter, förhoppningsvis be med människor till frälsning, och sedan avsluta eftermiddagen med församlingens tredje dop!! Det är härligt att uppleva Guds driv i bygget...

Vad gör du i höst?
Kanske det är dags att ge Gud ett år och studera Hans Ord på en Bibelskola?
Vi har nypremiär för SOS Missionsbibelskola när vi drar igång sjunde året, men nu på ny plats: Mitt i STHLM City! Skolans sjunde år, med all trygg erfarenhet i ryggen, och förväntan och framtidstro framför oss, kommer att bli det bästa året hittills! Så många elever har hittills tagit examen från skolan som förvandlade människor, ivriga lärjungar, och sprängfulla av tro. Du kan få bli nästa... Välkommen! Kliv ut i den kallelse Gud förberett för dig! Ansök online på www.sosmissionsbibelskola.com

Vi hörs!

3 kommentarer:

  1. Jag bor i norra Uppland. :) Dock inte i Heby, har nog aldrig ens hört talas om det, haha. Ibland har man verkligen noll koll.

    Varför har ni era möten på eftermiddagarna?

    SvaraRadera
  2. Möten på eftermiddagar för att våra ickekristna vänner ska kunna följa med. De flesta svenskar som inte är vana vid kyrkan tar sovmorgon eller sover ruset av sig på söndagar. Thats why!

    SvaraRadera
  3. Okej, då hänger jag med! Vilken bra idé! :)

    SvaraRadera