torsdag 12 mars 2009

En lagom snöig dag för lejonjakt!

Sitter och studerar 2 Sam 23:20-21 och läser om Benaja, du vet, han som "dödade ett lejon i brunnen den dag det snöade". (Du kanske inte alls vet vem han är, jag skojar bara lite med dig...:)

Berättelsen i sig är väldigt udda och passar inte riktigt in bland alla "fina" och logiska berättelser som Bibeln i övrigt är full av. Vad är sensmoralen av Benajas liv? Varför finns parantesen om att han dödade ett lejon i brunnen den dag det snöade överhuvudtaget med i Andra Samuelsboken? Vad försöker Gud säga genom denna händelse?

Vill du veta? Kom på söndag till SOS Church! Då ska jag predika utifrån denna berättelse, och dela en uppenbarelse jag fick i lördags angående denna text. Så spännande!
Vi träffas klockan 15.00 på restaurang Ethiostar på Saltmätargatan 19 A i Stockholm. Ligger jättenära Jensens Böfhus på Sveavägen - du hittar lätt!

Livet är härligt!
Jag njöt idag av att få vara tillsammans med alla bibelskolelever igen, efter tre veckor på resande fot. Jag undervisar Bibelns Ursprung och Tillförlitlighet två dagar denna vecka och två dagar nästa. Otroligt viktigt ämne! Otroligt tillfredsställande att få se eleverna bli mer och mer trygga med Guds Ord! (Som VERKLIGEN är Guds Ord!!)

Livet som församlingsplanterare är nytt och utmanande! Allt känns så enkelt, trots att det egentligen bör vara mer komplicerat. Det handlar om rätt plats, rätt kallelse, att följa Anden och vara i sin "nådezon" (där man ska vara, görandes det man ska göra!). Guds Ande backar upp det vi gör i City och det blir lättjobbat!

Hoppas jag får se dig på söndag! Missa inte tillfället att ta med dig kristna och ickekristna vänner. Alla är välkomna och alla kommer att trivas i den folkliga församlingsgemenskapen och intima Gudsnärvaron!

Vi ses!

2 kommentarer:

  1. Hade jag bott i Stockholm hade jag lätt kommit! Låter spännande! ;) Det ska bli så kul med bibelskola och Stockholm sen. På tal om det; jag mailade dig förut men du har inte svarat än. Vet att du varit borta mycket, men påminner ifall du hade glömt.. :)

    SvaraRadera
  2. Hej! hade det varit närmare skulle vi dykt upp! det låter spännande. stor kram mamma

    SvaraRadera