fredag 20 mars 2009

SOS Church - och vacker fru!

Om en liten, liten stund åker jag och Tommy Hamrén (gudsman, egenföretagare, familjefar och sitter i SOS styrelse) ner till Kungsholmen i Stockholm för att kika på enMYCKEt intressant lokal för SOS Church!
Bibelskola, möteslokal och kontor - allt får plats!! Attraktivt läge, kanonbra pris, tusen möjligheter... Hjälp oss gärna att be!! Jag är övertygad om att Gud har sparat det bästa, något perfekt till oss! Han har överraskningar och presenter som väntar den som går med Honom! Som sagt - be gärna för oss!!

Om exakt en månad jobbar vi i Thailand just nu. Teamet har landat, vi är uppe i Khon Kaen och äter kvällsmat med missionärerna. Ljuvligt!
Jag hade gruppledarna hemma hos mig igår kväll. Vi lästa Guds Ord, började drömma tillsammans, förvänta oss från Gud, bad för alla teamare/elever, bad om välsignelse, favör och genombrott för festivalen.
Gud har verkligen skämt bort oss med duktigt folk i år! Vilka UNDERBARA gruppledare vi har! Starka, stabila, kärleksfulla, trygga, ödmjuka, förväntansfulla och positiva! Wow!
Hela teamet (på cirka 110 personer) är bland det bästa folket vi någonsin haft! Är glad och trygg med dem....

Det finns bara ett LITET problem: Två veckor innan avresa till Thailand, alltså om precis två veckor i morgon, är Daniel Junior planerad att komma!! (det kommer inte att bli hans namn, men i brist på namn just nu så vet jag inte bättre...)
Kom inte försent Junior!! Jag vill inte lämna dig, mamma och Novali precis när du tittat ut...

Ska ta med Stephanie på MASSOR av långpromenader de närmsta två veckorna: Ut ska han!!:)

Nu väntar Tommy! SOS Church tar form! Guds favör blåser oss i nacken!
Kom gärna och hälsa på!

2 kommentarer: