tisdag 24 mars 2009

Världens bästa sekreterare!

Sarah Brännberg är världens bästa sekreterare!
Extremt excellent, administrativt geni, massor av överlåtelse och ALDRIG ett negativt ord! Full av tro från topp till tå! Mer lösningsorienterad än någon annan jag känner tror jag, och ett stort hjärta för människor. Wow! Hon är fantastisk!! Och hon har fler par skor än någon annan jag vet:)

Sarah har jobbat med SOS i massor av år... Jag fick privilegiet att börja samarbeta med henne i början av 2008 - och sedan dess har livet blivit enklare att leva:) Hon ifrågasätter så mycket som jag lägger tid på, och ber att hon ska få göra det istället - bara för att frigöra mig till annat! Så skönt, friskt, viktigt och osjälviskt!

Hela förra våren jobbade hon säkert 80 % på SOS kontor, och som min sekreterare - HELT VOLONTÄRT! Ingen tvingade henne, hon slet ändå! Från och med i somras kunde vi med glädje anställa henne på 75 % som chefsadministratör på bibelskolan - UNDERBART! Nu kan hon sitta på kontoret, tala tro med eleverna, hjälpa dem med praktiska och administrativa frågor, underlätta mitt arbete som rektor och hjälpa alla andra lärare! Hon är skolans nav och viktigaste medarbetare!

Människor som Sarah är smorda av Gud till sin uppgift, och minst lika viktiga som den största predikant eller resande evangelist i hela världen! Utan "Saror" stannar Guds rike upp och går under! Vi behöver en armé av hjälptjänster som bygger Guds rike praktiskt varje dag!

Tack Sarah för att du är världens bästa! Hör av dig om du behöver fler skor!:)

3 kommentarer:

  1. Jag vill ha fler skor, haha! :D
    Bra att det finns Saror förresten! Håller helt med dig!

    SvaraRadera
  2. Kom hem och räkna Jennys skor! Det finns risk för att hon har fler!

    SvaraRadera
  3. Ja, Sarah Brännberg är fantastisk!!! Så är det bara!

    SvaraRadera