torsdag 5 mars 2009

Bonus från Gud och bra musik!

Har härliga dagar i Pittsburgh. Ser eleverna begripa det oerhörda i att Gud har ingått blodsförbund med oss, och vilka konsekvenser...eller snarare privilegier, det medför! Eleverna får mer och mer fnatt:)
I morgon, när jag undervisar sista dagen i detta ämne, misstänker jag att de kommer att dansa på bänkarna och hjula i klassrummet;)

Vi kommer att avsluta hela ämnet med att ta nattvard i morgon - minnas och proklamera det nya förbundet vi har i och genom Jesus. Kommer att bli superstarkt!

Igår frågade Cullen Allan, ungdomspastor här i Allison Park Church, om jag ville predika på kvällens ungdomsmöte. Självklart svarade jag ja! Ungefär 150 ungdomar samlas varje onsdagskväll, och lokalen var fullsatt! Många tar med sina kompisar och vänner; ungdomar som aldrig varit i en kyrka förut!

Jag predikade ganska kort och jätteenkelt om livet du skapad för att leva: Som ett lejon och inte ett vårtsvin (bild från disneys Lejonkungen!) och frågade hur många som ville få sina synder förlåtna av Jesus och börja leva ett nytt liv. Lite drygt 20 tonåringar springer fram! Wow!! Jättekul!
Vi bad en frälsningsbön, någon gråter, någon skrattar, och Guds härlighet är där!! Jag njöt!!
En liten bonus här i USA:)

Såg en av de bästa musikvideor jag någonsin sett/hört i mitt liv. Du får den som bonus... Titta och njut!


Vi hörs!

PS: Efter mitt blogginlägg igår fick jag världens finaste kärleksbrev av min fru! Åh! Hon är bäst!

1 kommentar:

  1. Kul att eleverna får mer och mer fnatt, haha! Och cool musikvideo förresten! :)

    SvaraRadera