fredag 6 mars 2009

Ledig tid och helandemirakler!

Ledig!
Ett underbart och nödvändigt ord.
I veckan har jag varit uppe några timmar innan solen, bett, undervisat, bett, förberett, suttit i spännande samtal, skrattat, jobbat vid datorn, åkt på utflykter, och precis hunnit anpassa kroppen till tidsomställningen.
Nu ska jag vara ledig.

Måste bara berätta vad jag fick höra igår: En tjej i klassen har haft en märklig sjukdom sedan hon var 16, och inte kunnat äta vad som helst, och absolut ingen "skräpmat", för det är alldeles för fett. Hennes kropp har protesterat och sagt ifrån, och hon har haft världens jobbigaste och omständligaste liv.
Igår berättade hon för hela klassen, och till allas jubel, att under tisdagens undervisning om blodsförbundet, "it said click!" och hon "fattade" (fick en uppenbarelse som vi säger!) och blev OMEDELBART helad! Hon åkte till Burger King (av alla fantastiska ställen som finns i USA!!) och beställde en Whopper - FULLSTÄNDIGT BOTAD!! För att demonstrera för alla käkade hon en pizza inför allas åsyn efter skolan:)

Sanningen ska göra er fria, säger Jesus. Sanningen är när Guds ord uppenbaras och "det klickar"! Jag blev sååå glad! Med andra ord: Det har varit en fantastisk vecka!!
Vi avslutade allt med att ta nattvard och fira och komma ihåg förbundet idag! Underbar gudsnärvaro!

Ikväll åker jag med familjen Almqvist till Victory Christian Center i Youngstown, Ohio, en av våra nätverksförsamlingar här i USA. Ska bli jättekul att få träffa partners och vänner i Missionen!

I morgon ska jag vara ännu mer ledig: I två dagar ska jag tillsammans med Peter och Jonatan, två av våra medarbetare här i USA, vara riktiga turister i Washington DC! Vi bilar ner och lägger oss på ett billigt hotell. Ser hur mycket som helst fram emot dessa dagar! Museum, sevärdigheter, stora stekar, kultur, jazzklubbar och historia! Tjooohooo!

Gud är god, jag älskar livet, njuter av underbara vänner, bra böcker och god mat!
Vi hörs!

Ps: Idag är det 20 grader varmt här i Pittsburgh! Superskönt! För två dagar sedan var det 12 minus..

1 kommentar:

  1. Åh, vilket underbart blogginlägg! Jag älskar din blogg! :)
    Det där med vädret verkade verkligen inte vara normalt förresten. 32 grader varmare på TVÅ DAGAR. What's up with that..?

    SvaraRadera