måndag 15 februari 2010

Ja, jag tror på framtiden!

Sitter i soffan och ler. Kan inte hjälpa det...vilket gör mig ännu gladare!

Ja, jag är positiv! Ja, jag tycker livet är lika fantastiskt som jag ger sken av! Ja, jag är tillfredsställd, lycklig och full av tro på framtiden! Ja, det är bra, och det blir bara bättre!

Om någon inte tror mig....tja, jag kommer inte försöka övertala någon. Om någon tycker det är störande...hör av dig, personligt, så berättar jag gärna hur du kan landa i samma trygghet. Jag vill inte retas med en positiv framtoning, även om jag vet att just positivism kan reta gallfeber på många.

Minns en tidig måndagsmorgon framför mitt skåp i trean på gymnasiet. En av mina klasskompisar och bästa vänner var sur, trött och arg. Slog i skåpet och frågade mig: "Daniel, hur i hela världen kan du vara så glad hela tiden? Det är onaturligt...varför alltid så positiv?"

Innan jag hann svara så inser han sitt "misstag", tar orden ur munnen på mig och ropar ut: "Och kom inte och säg att det är den där Jesus igen!!!!"

Jo, just det...det är den där Jesus!

Le!

2 kommentarer:

  1. Daniel, jag ÄLSKAR din positivism och entusiasm!!! Du är min gladaste förebild :D

    SvaraRadera