tisdag 9 februari 2010

I USA!

Jag vet inte vad det är med mig och flyg det senaste, men vi passar inte så bra ihop...

Senast var det ju Etiopienresan som tog MÅNGA timmar. Det var ju värt varenda timme på varje flygplats, minibuss och flyg, men ändå...

Nu var det alltså dags igen....
Jag kliver in på Arlanda 07.00 på måndagsmorgonen. Har inte sovit en blund på hela natten, utan suttit på O'Learys med Pastor Jeff från USA och ett gäng grabbar och kollat på Super Bowl. Superkul och slitsamt!Första delen av resan gick bra, Stockholm-Chicago, men sen började det. Efter två timmar i Chicago stod det plötsligt ett fetmarkerat cancelled efter Pittsburgh. Jag hade då redan stått i köer för att plocka bagaget, checka in det igen, och sedan gått genom securityn. Ingen hjälp fanns att få på denna sidan securityn, så tillbaks fick jag gå....
Köerna blir fler, och kvinnan bakom inormationen kunde inte hjälpa mig, "due to weather conditions, it's not our fault..."
Jag blev först ombokad till morgonflyget till Pittsburgh, vilket innebar att jag skulle missa en halv dags undervisning, och jag blir avvisad från min plats i kön...
Efter att ha stått i samma kö en gång till, så lyckas jag tillslut övertyga kvinnan om att jag MÅSTE flyga ikväll! Hamnar efter mycket om och men i Cleveland, Ohio, där Peter Almqvist får hämta mig, 2,5 h från Pittsburgh....

Kommer i säng 01.00 lokal tid, precis 24 timmar efter att jag först klev in på Arlanda.

Har undervisat idag. Eskatologi och onådda folk! SUUUUUPER!!!
Älskar att vara här! Njuter varje sekund! Skrattar med Almqvists! Är lycklig i Jesus!

Älskar att resa. Hatar att flyga!:)

1 kommentar:

  1. Ang USA och eskatologi. Verkar kristna i USA vara medvetna om den väldigt väldigt allvarliga situation deras land befinner sig i? Förstår de att vågskålen håller på att tippa över? Hur förbereder pastorerna (t ex Jeff Leake) sina får för svårigheterna som ligger framför?

    Eller är det mer "va? näe det ordnar sig nog. Nu vänder ekonomin, mammon står oss bi. Bara vi bombar lite mer i Asien och dessutom var det ju en kristen (Drew Brees) som vann Superbowl åt HELGONEN så det visar att vi har det rätt ställt med Gud i USA."

    SvaraRadera