fredag 5 februari 2010

SOS TV: Gods adventurers!

Full fart! Just nu är det så på alla områden.
Jag landade i onsdags (efter ytterligare förseningar och en låååååång resa från Harar!) och dök direkt in på böneskolan igår. Har sedan haft det stora nöjet att vara värd åt Pastor Jeff Leake från Pittsburgh som besöker oss i en vecka. Älskar att hedra!!

Mitt i allt annat pågår även planeringen för morgondagens stora händelse: Urpremiären för SOS TV!
I många år har vi pratat, planerat och bett! För några år sedan såg det ut att bli verklighet, men tiden var inte riktigt mogen: Nu är den det!
Jag skulle kunna berätta om alla mirakler som hände för två veckor sedan, då några telefonsamtal blev startskottet till vad vi ska göra imorgon. Jag nöjer mig dock med att säga att Gud ligger bakom en ny TV-show som äntligen startar!

God's Adventurers! Smaka på den programtiteln! "Jamen, det känner vi ju igen Daniel!"
Precis! Varför ändra ett vinnande koncept;)

Jag blir en programvärd, som i min studio tar emot alla möjliga gäster till intervjuer, där det enkla samtalet om vardagsmirakler, dop, frälsning och Jesuspassion får stå i centrum. Dop i badkar, församlingsplantering, pionjärmission, frälsning på tunnelbanan och korta bibelstudier: Allt får plats i showen!
Jag är exalterad! Det kommer bli superkul! TV-tittarna ska få bli fyllda med tro och kärlek till Jesus! Underbart!

Förhoppningsvis sänds det första avsnittet i mitten av mars. Tjoooohoooo!
Hasta la vista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar